Proces tworzenia w Titanite Games - Bandit Simulator

default image bg



Tworzenie graficznych elementów świata przedstawionego jest wyzwaniem angażującym wiele osób w zespole kreującym niemal każdą grę. Ustawienie geometrii, teselacja czy nakładanie tekstur to tylko kropla w morzu potrzeb aby świat, który tak bezczelnie będziemy okradać, wyglądał estetycznie i spójnie.

 Mało kto wie, że dębowy stół z którego z taką ochotą nasz bandyta kradnie jedzenie, był kiedyś zwykłym sześcianem, który musiał przejść długą drogę by stanowić ładny element gry.


Nie inaczej jest z tajemniczym i opuszczonym fortem w górach, który będzie wyzwaniem dla niejednego rzezimieszka w Bandit Simulator.



Nasi developerzy uzupełnili tę wspaniałą lokacje w kolejne przeszkody, które poza dużym wyzwaniem, będą stanowiły trwały element przedstawionego świata. Niegdyś okrągłe szare obiekty dziś już stanowią kryjówki, gdzie być może i tobie uda się schować swój łup!

Kiedy już nasz sześcian zyska odpowiedni kształt i formę koniecznie trzeba mu dodać trochę koloru. Przygotowanie odpowiedniej tekstury graficznej w procesie tworzenia gry przebiegało w sposób kilkuetapowy. Pierwotnie nasz stół musiał zostać zmapowany, a następnie uzupełniony wstępną teksturą. Dziś już możemy się pochwalić nie tylko stołem, ale już ,,bajecznym”, kolorowym więzieniem!



Filtrowanie, korekcja perspektywy i tylko spójrzcie!

Niegdyś ledwie spójne deski dziś układają się całkiem przytulną celę, w której nasz bohater będzie mógł w spokoju i zadumie odbyć zasłużoną karę za swoje niecne uczynki. Rozwój teksturowania i warstwy graficznej zdecydowanie wyniesie na wyższy poziom nasze wizualne odczucia w grze. Ucieczka z więzienia będzie jeszcze przyjemniejsza – szczególnie dla oka.

Skoro nasze lokację już dumnie stoją ubrane w odpowiednie szaty graficzne, czas rzucić na nie nieco światła. Jest to jeden z ostatnich elementów jaki deweloperzy wprowadzili by warstwa wizualna mogła nadać już realistycznego wyglądu naszym obiektom. Odpowiednie shadery nie tylko cieniują budowlę, ale też nadają im życia, kiedy ruch słońca oświetla je zależnie od pory dnia. Przygotowana dla nas wioska jest już niemal w pełni gotowa.



Zastosowanie technologii shader’ów umożliwia zaawansowane modelowanie oświetleniem na wszystkich obiektach w grze.

To oznacza, że w grze możemy zobaczyć realistyczne oświetlenie, odbicia lustrzane oraz wiele różnych efektów. Jest to zdecydowanie lepsza technologia w porównaniu do stosowanych wcześniej rozwiązań, która mocno poprawia warstwę wizualną gry. Dzięki ukończeniu tego etapu rozwoju graficznego w Bandit Simulator, nasz bandyta wreszcie zyskuje możliwość skrycia się w cieniu po udanym rabunku.